|
Per Vilanova.cat. 11/06/2010 8:16:07
El Bosc Cinema Municipal de Vilanova i la Geltrú projectarà aquest divendres i dissabte, 11 i 12 de juny, els films finalistes de la V edició del Festival Internacional de Curts Actua. El certamen és organitzat per l'ong Intermon Oxfam, amb la implicació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i el suport de l'organisme Neàpolis, gestor del cinema Bosc. En total es podran veure 14 curtmetratges que comparteixen un fil conductor, la pobresa que afecta actualment més de mil milions de persones a tot el món, que viuen amb menys d'un euro al dia.
Les projeccions tindran lloc divendres i dissabte a les 22 h. Un jurat amb noms com Mar Coll o Luis Tosar ha seleccionat les pel·ícules finalistes entre les propostes de més de 70 realitzadors de 22 països que s'han presentat al concurs. Els assistents al Bosc Cinema Municipal tindran l'oportunitat de veure tots els curtmetratges finalistes i votar pel que consideren que mereix el premi del públic. Aquesta iniciativa es realitza durant aquesta setmana en 27 poblacions més de l'estat espanyol. La votació també es podrà efectuar a través de la web del festival, www.IntermonOxfam.org/cortosactua.
El jurat d'aquest any està format per Mar Coll (directora de cinema), Luis Tosar (actor), Jerónimo José Martín (president del Cercle d'Escriptors Cinematogràfics), José Esteban Alenda (director de curtmetratges) i Luis Mariano González (director del Festival d'Alcalá de Henares). Ells elegiran quatre finalistes (dos de la categoria de ficció i dos de documental), mentre que el premi del públic serà decidit per les votacions dels assistents als passis en les diferents ciutats espanyoles i pels que realitzin la seva votació en la web. Els premis es lliuraran en l'última sessió de projeccions, el 12 juny als cinemes Golem de Madrid.
El festival enguany s'integra en la campanya de pressió i sensibilització d'Intermón Oxfam per tal que la presidència espanyola de la Unió Europea acordi un plec de mesures urgents per acabar amb la pobresa extrema i que les defensin davant la cimera de les Nacions Unides sobre els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni que tindrà lloc el setembre.
|